Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

¨Gjorde en motor tvätt på bilen för en vecka sedan innan ja skulle ställa in den i garaget och fixa lite med den. Men nu när ja skulle starta den igen så har den ingen gnista. JA har tagit isär fördelar locket och torkat ur för jag trodde det kommit funkt där men ingen skillnad. Det hade kommit ner vatten vid stiften men det torka jag ur utan nån skillnad. Testade att byta tändmodul men gjorde ingne skillnad det heller( vet ju inte om den funka den heller ) Bytt tändspole, vilken av den röd/vita eller den blåa plus kabeln? Men detta gjorde ingen skillnad heller. Vad kan felet vara
av traktor_grabben
har testat detta utan resultat. Han som hade den innan sa att han satt kablarna på tändspolen på fel pol. kan detta ha orsakat felet. Det är väl den blåa till + ocj den röd/vita till-. har mätt på dessa kablar och det finns ingen ström på dessa. Är det styrenheten som gått då? Svara någon då jag åker iväg och hämtar än sådan i så fall. mvh
av traktor_grabben
Snälla kan ngåon svara? var och köpte en annan tändmodul till och en impulsgivare men det finns fortfarande ingen gnista! och ingen ström på kablarna till spolen heller
av traktor_grabben
har nu fått igång bilen, det var tändningslåset som var kasst. Synd bara att man hann köpa både tändmodul och impulsgivare. Men nu funka containern igen iallafall
Friskluftslang

Vad menar du med "friskluftslang"?

Det är väl en centerhögtalare (inte[…]

@Erik Å , Tusen tack för tipset, jag […]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt