Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av SaHe73
Hej!Har köpt nya baklysen på vparts,dom dyrare man köper st vis.Dom rekomenderade att ta packningen från orginallysena,det gjorde jag men det läcker in vatten nu med dessa lysena.Hade inga orginal muttrer då det gick sönder.Det är ju m5 så jag had några muttra hemma som passade,vart mutter o bricka fast mindre bulltskalle en orginal.Orginal har 10 mm nyckel och muttrarna ha hade hemma 8 mm nyckel.Det är någon specialmutter som är orginal.Vad ska ja göra för att få det tätt?Tipps på vad man ska göra o vart man kan köpa likt orginalmuttern.Mvh Samuel!
... Kom inte dom nya bakljusen med packning? Vad är det för skit isf...

Iaf, din gamla packning har haft X antal år på sig att forma sig efter orginalljusen i exakt den positionen. Att få dom täta på mot nya ljus är troligen rätt lönlöst. Förutsatt att du drog åt muttrarna tillräckligt(kanske lite extra t om) så klart. Du skulle iofs kunna "chansa" och lägga en eller 2 brickor extra, för att spänna åt baklysena extra mycket.

Ditt val av mutter törs jag lova inte är problemet iaf. Min 945a har ett jäkla otyg av muttrar till bakljusen, tror inte en enda är den andra lik. Den läcker inget :P
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]