Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Titek
För proffsen låter väl det här som en klåparfråga- men här kommer den iaf; en bekant har ett gammalt 760-vrak som jag har fått tillåtelse att plocka delar ifrån till min 740 GLT från 89. Bl.a. är jag sugen att ta reda på ett svart skydd som sitter på hans "fläktluftsinsug" ( vete 17 vad det kallas ) precis framför vindrutan. Min 740 saknar motsvarande skydd och jag har haft mkt problem med små löv och trädfrön som åker in i denna fläktöppning. Kruxet är bara att jag inte förstår hur jag skall få bort denna plasthistoria från hans bil. Den sitter med några slags plasttappar genom luftgallret, men jag kommer inte åt dem ovanifrån och när jag försöker bända i skyddet med milt våld så låter det som om hela pjäsen ska gå sönder.
Kan någon vänlig själ förklara hur jag skall göra ?
Många Hälsningar
Titek
av Addekarlsson
Den plastbiten heter snowcap. :D
Tas lös genom att man trycker 3 "spärrar" bakåt, syns när man tittar in genom öppningarna i framkant. En på varje sida, samt en i mitten.
Sen viker man plasten uppåt i framkant, och drar lös den bara.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Titek
Stort Tack Adde.
Jag skall ta itu med snowcappen enligt anvisningarna.
Vänliga Hälsningar
Titek
Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]