Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dlito
Sliter mitt hår snart! Volvon B230F vill inte starta,allt är kollat från tankarmatur till spridare,allt OK ,men inte så mycket som en droppe i cylindern.Kastar ur mej en fråga och hoppas det finns nån som är klok på detta.
Jag har 12 volt konstant på spridarna även med tändningen avslagen!! Rycker jag ut och stoppar tillbaka kontakten till styrenheten så har jag ingen spänning på spridarna med avslagen tändning,på med tändningen igen och 12V finns,vrider av tändning och 12V finns fortfarande kvar!!??
Hjälp mej någon![/b]
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Snurrar kammen när du vrider på starten? :roll:
av dlito
Den snurrar,givaren funkar ochså!
Användarvisningsbild
av M_M
Antar att du kollat relät till bränslepumpen...?
Användarvisningsbild
av blefs
kolla om pumpen i tanken e ok om den är det så kan du kolla huvudpumpen som sitter under arslet på dig när du kör.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
dlito skrev:Sliter mitt hår snart! Volvon B230F vill inte starta,allt är kollat från tankarmatur till spridare,allt OK ,men inte så mycket som en droppe i cylindern.Kastar ur mej en fråga och hoppas det finns nån som är klok på detta.
Jag har 12 volt konstant på spridarna även med tändningen avslagen!! Rycker jag ut och stoppar tillbaka kontakten till styrenheten så har jag ingen spänning på spridarna med avslagen tändning,på med tändningen igen och 12V finns,vrider av tändning och 12V finns fortfarande kvar!!??
Hjälp mej någon![/b]
Jag förutsätter (då du skriver att du "kollat allt mellan tankarmatur till spridare") att det kommer bensin ända fram!
Har du kollat trycket på bensinen framme vid railen?
av dlito
Har kollat allt ! Båda pumparna,bytt pumprelä, kollat att det kommer soppa fram till railen.Ruckade lite på spridarna ,det pös ut lite soppa från
samtliga,så tryck har jag.Det verkar vara så att dom helt enkelt inte öppnar alls. Det där med att jag har 12 V konstant på spridarkontakterna kan ju absolut inte vara helt rätt, men var ligger felet? :???:
Användarvisningsbild
av M_M
Styrboxen då?
Jag fick min full med regnvatten en gång, och då betedde sej bilen en aning knepigt. Men efter att ha torkat boxen så funkade allt klockrent igen.
av dlito
Det lutar nog åt det hållet! att jag provar byta boxen .Det värsta med den här typen av fel är att det kan bli dyrt i längden om man ska byta sånt som man TROR det är fel på. Suck! :cry:
av ripter85
anledningen till att du har konstant ström på spridarna är att dom öppnar när boxen skicar en signal som är en jordsignal. alltså slår strömmen ifrån spridarna vid varje inpuls från lägesgivaren som sitter vid svänghjulet. en sån är inte billig så kolla om du kan mäta upp den först å se så du har ström igenom den.

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]