Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Ivar
Hej.

Hade min 940-95 på felsökning av ac´n hos volvo förra sommaren, resultatet var brist på gas som enligt volvo är lika med läckage, kompressorn slog av och på hela tiden, lite, mycket lite kyla kom fram ur systemet.

Förslag va ny kondensor och ny gas, osv, typ 8000:- vilket va lite mycket just då så ja har väntat med reparationen tills nu.

Idag kollade ja lite själv och tryckte till ventilnålen bredvid "ståltermosen" och blev väldigt förvånad när det pyste rätt rejält ur ventilen, hallå där, läckage, men fortfarande tryck i systemet? Då kan väl läckan inte vara så stor?? :shock:

Har sett att en del köper "top fyllnings kit" på nätet för 300:- och fyller mer gas själva, även gasol finns som förslag på ersättnings/påfyllningsgas. 8)

Nån som kan det här? Hur gör man rent praktiskt när man fyller på mer gas i systemet? :?:

Mvh Ivar
av lennart lundberg
Hej Ivar!

Toppen länk.
Fel bilmärke, men........ OK.

Lennart 960
av Ivar
Hej.

Provar att lägga in en bild, är det vid pilen man fyller på kylmedium? ja hittar ingen annan stans att ansluta på.

Mvh
Kan inte få bilden synlig här, så ni får besvära er med att klicka på länken, och ja, ja ska läsa på lite mer innan jag exprimenterar för mycket.

Mvh

http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=567
Användarvisningsbild
av eccy243
Ja. Det är där du fyller på gas.
av Ivar
Ok, Tackar.

Ja funderar på att skaffa ett sånt här litet kit :D

Bild
av I.H.P
Hej.

Var finns denna sats till salu?
Funderar själv på att prova en påfyllning.

Mvh
Björn
av Ivar
Hej.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CASTROL- ... otohosting

eller Amazon.com

Problemet för mig verkar vara att hitta nån som kan skicka det till sverige, eller så har jag inte lyckats fylla i adressen rätt, har bara provat att handla från Amazon.com ännu :???:

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]