Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Timz
Kände att det helt plötsligt blev muskelservo. Kollade hydraloljebehållaren som var tom.
Lyfte upp bilen såg att the 2 små metallrören vid styrväxelns ende rostat hål i (ej de långa till pumpen) .
Förmodar att det inte finns utbytesdelar till dem ? Utan måste byta ut hela styrväxeln ?
Beställde rören från Volvo tog 3 dagar , ser ut att passa till min ZF styrservo. Någon som vet hur mycket styrservo-olja som går i när det är tomt nu ?
Timz skrev:Någon som vet hur mycket styrservo-olja som går i när det är tomt nu ?
Det rymmer omkring en liter, men går nog åt mer innan du fått ur all luft. När jag bytte olja på min 745-a gick det åt c:a 3 l innan det blev ren olja i behållaren. Men, du ska göra rent behållaren först nu när du chans till det. Det samlas väldigt mycket skräp i hörnen. När du fått ihop det ska du lufta systemet genom att med framhjulen upp upphisssde vrida hjulen fram och tillbaka innan du startar motorn.

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]