Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1516536
Tjena allihop är helt ny här det är nämligen så att jag har bytt växellåda på min Volvo 745 med m47 då den förra lät illa så tog en låda från en Volvo 240 (m47) o då bytte jag växelspaksbussningar, koppling, vevaxeltätning och pilotlagret som sitter där ingående axelns ska in till motorn

spakstället är från 740 såklart o allting, skruvade ihop det, men ett problem nu när allt är klart är att växelspaken är för kort det ser ut som att den har sjunkit ner en bit om ni fattar vad jag menar o vet inte hur jag fixar det växelspaken var högre upp är det nån som kan hjälpa mig? mvh/moe :-(
#1516598
image.jpg
image.jpg (2.49 MiB) Visad 710 gånger
ser ju konstigt ut har ju bytt koppling men då hade jag 740 lådan innan o då satt växelspaken bättre o damasken beteende inte sig på det viset.

Men nu när jag har bytt koppling igen ,växellåda, bussningar i växelspaken så ser den konstig ut :bored:
Senast redigerad av 1 Meckarmoe745, redigerad totalt 0 gånger.
#1516600
Nu har jag läderdamaskpå på min 745-a men under där sitter en gummidamask. Överdelen på växalspaksknoppen går upp till mitten på radion. På din bild ser det ut som den går till överkant på facket under ra
IMG_20221025_145335.jpg
IMG_20221025_145335.jpg (3.04 MiB) Visad 701 gånger
dion
Det kan inte skilja mycket.

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]