Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Titek
Hej !
Jag flaggar på en gång att jag är amatör så att ingen känner sig förargad över nivån på mina frågor.
Kan någon berätta huruvida torkararmarna för vindrutan från en 760 (-88 års modell ) passar på en 740 från 1990 ?

Tack på förhand
Jörgen
Användarvisningsbild
av blefs
Det skulle inte va någon skillnad egentligen 760 e ju bara en upphottad 740 egentligen. så det borde vara desamma som en 740.
Användarvisningsbild
av Brainy
blefs skrev:Det skulle inte va någon skillnad egentligen 760 e ju bara en upphottad 740 egentligen. så det borde vara desamma som en 740.
Jag har inget svar på frågan men kan säga att det skiljer 3cm i längd på torkarbladen mellan ovanstående bilar så helt självklart att armarna är detsamma tycker jag inte det är.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av blefs
nu snackade vi om armarna inte bladen.
Brainded skrev:
blefs skrev:Det skulle inte va någon skillnad egentligen 760 e ju bara en upphottad 740 egentligen. så det borde vara desamma som en 740.
Jag har inget svar på frågan men kan säga att det skiljer 3cm i längd på torkarbladen mellan ovanstående bilar så helt självklart att armarna är detsamma tycker jag inte det är.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Titek
Tack för synpunkterna, jag får nog chansa lite -helt enkelt.
Mvh
Titek
av Addekarlsson
Är det långhuv på 760in, så passar dom inte på 740in. Långhuv kännetecknas på att det inte sitter nån bröstplåt, utan huven går ända upp till vindrutan.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Titek
Stort Tack Adde !
Jag skall undersöka saken närmare.
Vänliga Hälsningar
Titek
Användarvisningsbild
av Brainy
blefs skrev:nu snackade vi om armarna inte bladen.
Brainded skrev:

mvh
Anders
och vad skrev jag? Läs om läs rätt ;)

mvh
Anders
Volvo car UX

Den har kommit till min app nu men vette fan om ja[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]

Nu är 'länkarmen' bytt.. Men ställd[…]