Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av joben
Jag upptäckte vid bromsbeläggbyte, höger främre att det kom ganska mycket bromsvärska när jag tryckte tillbaka kolvarna i oket. Kan damaskerna vara trasiga? Kan man bara byta damaskerna eller måste hela oket bytas?

Jag monterade ihop allting och då snurrade däcket väldigt dåligt, provkörde en sväng och tyckte att jag kunde höra ett missljud ibland. Kan det vara så att kolvarna ligger an mot bromsbeläggen?
av Arne
Antingen måste du renovera oken eller så köpa utbytesok. Bromsvätska ska absolut inte läcka ur oken.
Användarvisningsbild
av blefs
om det läcker uyt bromsvätska ur oket så e det säkert fel på oket.. om det va ett missljud så kan det också vara att klossarna inte glider så lätt i oket .. kan ju va skiti spåret där så då kan du spruta i lite rostlösning där.. å sen skrapa bort så mycke skit du kan eller ta en stålborste.. har haft samma beskymmer.. men om det läcker från oket så måste det bytas ut snarast!!!!
Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]