Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rankin
Hej allesamman!

Jag har precis blivit stolt ägare till en S90 '98, min undran är om det är någon som kan tipsa om var jag kan hitta framfjädrar till min bil?
De som sitter på nu är original och har tröttnat en smula. Bilen niger när jag bromsar och det känns inte riktigt bra. Plus att jag har 18" på bilen så det ser lite 'luftigt' ut fram.
Funkar det med 940 sänkfjädrar på bilen? De 'passar' men är de tillräckligt hårda? En sexa väger mer än en turbofyra.

Det enda 'kit' jag hittat är hos SAM Steffanssons, men det var lite väl dyrt.

Någon som har erfarenhet eller ett bra tips hur jag ska göra?
Bara att bita i det sura äpplet och köpa det dyra kittet eller? :D
av 855t-röd
940 turbo fjädrar fram ska bli bra har jag hört
av I.H.P
Hej.
Skiljer det särskilt mycket i vikt mellan en helaluminium 6:a & en 4:a med gjutjärnsblock och avgascyklon?
Tyckte inte min 3.0 var monstertung, mest otymplig att hasa omkring på garagegolvet men då satt lådan oxå på plats.
Gamla B30 är mycket manligare att lyfta i ;-)

Björn
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Viktskillnaden på en b6304 och en B230, kompletta med allt påbultat, är inte så stor som man tror, B6304 väger 185kg och B230FT väger 165kg, några kilo mindre för B230F.

Har oxå hört att 940 turbofjädrar ska funka, men även de till vanliga sugmotorn.
av 855t-röd
man behöver nog nån som sänker 40mm iallfall,den ser ju ut orginal som man har lastat fullt i kofferten
Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]