Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo_740
hejsan, jag har en fråga angående turbo till volvo 740. Det är så att jag äger en volvo 740 -90 med en B230F motor och skulle vilja ha turbo i den, är det nån som vet om det är mäjligt att sätta på ett avgas grenrör från en turbo motor typ B230FT på min motor och sendan turbo och alla slangar som behövs. Måsta man även byta insug då ochså, och måste man byta hela kabelstamen och styrenheten smatidigt?? eller blir det billigare att köpa en volvo 740 med en B230FT från första början?

tacksam för svar...
av jijson
Jadu för att både spara tid och pengar rekomenderar jag dig att köpa en komplett turbomotor med elsystem. Inte särskillt svårt att byta det. om du inte har katt på din bil så rekomenderar jag en B230ET eller en B230FT om du har katt.
Användarvisningsbild
av lilleman
volvo_740 skrev:hejsan, jag har en fråga angående turbo till volvo 740. Det är så att jag äger en volvo 740 -90 med en B230F motor och skulle vilja ha turbo i den, är det nån som vet om det är mäjligt att sätta på ett avgas grenrör från en turbo motor typ B230FT på min motor och sendan turbo och alla slangar som behövs. Måsta man även byta insug då ochså, och måste man byta hela kabelstamen och styrenheten smatidigt?? eller blir det billigare att köpa en volvo 740 med en B230FT från första början?

tacksam för svar...
innan du gör nåt så kolla med bilprovningen om det går att besiktiga med den motorn mvh/roger :)
av volvo_740
okej, tack för tipsen. :D ska kolla me bil provningen, eller först kanske jag ska kolla med pappa o se vad han tycker :wink: men turbo vill jag ha, eller åtminstonde en bil med lite bättre drag i än orginal...

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]