Nja så engkelt är det inte Men jag råder dig att skaffa en bra handbok läs den. Jag vet inte om du har mekat med bilar förut eller har någon form av utbildnig i området för det är lite grundläggande man måste känna till först. 1 Säkerhet ex Att du jobbar på ett säkert sätt utan att skada dig själv eller andra.Du kan kanske tängka skälv om du glömmer i hastigheten att dra mutttern på en styrled så den hoppar av i hastigheten, inte så kul om du kör om den där sega lasbilen och helt plötsligt tappar du styrnigen. Jag brukar lämna lite grejer till en verksta här som repar upp flygplan,varje mutter eller nit alla delar skrivs in i ett system så att vid en olycka kan man härleda alla delar vart och vem som gort vad,lika för en märkes verkstad men inte så hårt men som sagt tror jag att jag får med håll från många här på forumet
om säkerhet, man måste veta och vet du inte så finns det bra verkstäder
Här kommer lite tipps vad du hittar bra info
1 Karlebo hanbok Kolla på ditt biblotek Det här är bibelen för en mekaniker,Material gängor tolleranser förspänning osv det är grunden,inte för att du skall göra nya bitar men för att du skall veta varför sitter det bult av 12.9 kvalitet där osv.
2 En bra Handbok Manual som berör det fordon som du jabbar med Läs den först inte sen.
3 Nätet Här tex..leta sök
Nog från Farbror moral den här gången