Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av batabata
Har tidigare frågat här på forumet...men inte fått nån som svarat....min bil startar inte oavsett hur mycke ja försöker nån som har en aning om vad d kan va för fel....motorn e en b230e tacksam för hjälp
av Arne
Tanka. Skämt åsido, det går inte att svara på sådana frågor. Du måste klargöra om den ger gnista, om bränslepumpen går, mm.
av batabata
Oki nja gnista får ja ingen......vet inte e skitdålig på sånt här. Vet iaf att ja bytt flera delar som ja fått tips om men som sagt det kommer ingen gnista å tändkablar stift å även tändmodulen e bytt va kan man mer kolla :(
av Arne
Tändlås.
av batabata
oki inte för att d säger mej så mycke men hur kollar ja d hur ska ja gå till väga...
av Kena
Om du inte vet hur det ska vara för att det ska funka är det inte lätt att hjälpa dej. Ring verkstad. :cry:
av batabata
tack för ideèn att ringa verksta tanken har ju slagit mej, men varför lägga dyra pengar när man kan fixa själv......hade idag isär olika delar men inget va fel. Glömde säga att jag hade tagit bort fronten på stereon när ja sätter dit fronten startar den.......finns d nån som vet anledningen????
av Kena
Har du nyligen monterat radion? funkar den?
av batabata
radion satt i när ja köpte den, och den fungerar....ja tänkte satt i min mp3stereo men vågar inte mej på d nu när ja inte vet om d e kopplat på nåt skumt sätt å riskera att den inte startar.....
av Kena
Ta ivf. loss radion och kolla så du inte har nånn härdsmälta i kablaget bakom stereon. Tex en av trådarna som slår igång radio brukar man ta från tändningslåset så radion startar när du vrider om nyckeln. Därav felet när du sätter i fronten till radion.

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]