Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rune
Sedan några dagar är 740:n lite opålitlig. :-( Den kan tvärdö egentligen när som helst. Igår fick jag felkod på impulsgivare och bytte den. Tycker att bilen började gå bättre men fortfarande (men inte alls lika ofta) dör den i alla fall.
Konstaterade i morse när den dog på tomgång att bränslepump fortsätter att gå.
När den stannat går det nästan alltid att starta den direkt.
Inga fler felkoder finns.
Tips någon?
Mvh Rune
av Rune
Tillägg...
Har idag bytt lock, rotor, tändkablar, stift, startkontakt bakom tändningslås ochprovat en annan tändspole utan att det blivit någon skillnad...
Användarvisningsbild
av lennarte
Kan det vara bränslereläet som krånglar? Det ska bryta strömmen till pumparna så fort motorn stannar, oavsett om tändningen är på eller inte. Det styr även ström till boxarna, så "glappar" det där kan det kanske hända som du beskriver. Kostar inte många kronor så är det aldrig bytt kan det var bra i förebyggande syfte även om det inte är det felet. Samma med spridar/radioavstörningsreläet, båda dessa kan det bli "kallödningar" och glappkontakt i med åren. Har bytt båda på min 745-a och sparat dom gamla som reserv. Kolla även säkring 1 så det inte är glapp eller ärgat där
av Rune
Tack för svar. Jag hade faktiskt provat ett annat bränslerelä också, glömde skriva det...
Fick tag i en begad tändmodul som jag bytte dit och så var problemet löst. 😊
En dags felsökning, raggande av delar och provkörningar blev det. Men det får man väl acceptera på en nästan 30 år gammal bruksbil. 😄
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?