Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av niklas
Tjena!!
Har i min 740 fått någon sur lukt :x det är svårt att beskriva hur det luktar men surt gammalt urin nästan det luktar starkt när bilen har stått still ett tag och försvinner under körning.. Jag har plockat ur den dtädat den kollat överallt men kan inte hitta var det kommer ifrån luften från ventilationen luktar inget spesiellt heller.
Någon som vet hur man kan få bort lukten när man redan har testat det mesta??? :?:
av schlobban
Prova sökfunktionen
Användarvisningsbild
av fribbe_740
en katt har dött i reservhjulsbaljan :P :wink:
nej men kolla så att kylarsystemet inte läcker och att det är de som luktar (förångat glykolvatten). brukar väl inte riktigt lukta surt utan snarare lite mustigt men värt o kolla iaf
Användarvisningsbild
av Sparkz
Död mus?
Blött under mattorna?
av niklas
Ska prova yukoair kuddar å se om det funkar
av niklas
Sparkz skrev:Död mus?
Blött under mattorna?
har letat men kan inte hitta någon mus å mattorna är torra...
av matzen10
Har du AC? Och har du i så fall stängt av den eftersom det är vinter (en del brukar göra det)? Om ja, så är felet där skulle jag tro. Bakterier som växer till i AC-systemet är inte att leka med... Enda boten är rengöring av systemet. Ett tips iaf!

M V H
---< Matz
av niklas
matzen10 skrev:Har du AC? Och har du i så fall stängt av den eftersom det är vinter (en del brukar göra det)? Om ja, så är felet där skulle jag tro. Bakterier som växer till i AC-systemet är inte att leka med... Enda boten är rengöring av systemet. Ett tips iaf!

M V H
---< Matz
Nä har ingen ac men tack för tipset :D
av erikeriksson
Hej, det finns/fanns rostskyddsmedel som innehåller urinämnen, tex Dinitrol ML?, som kan lukta "kattpiss" ganska länge särskillt när det är varmt.
av niklas
erikeriksson skrev:Hej, det finns/fanns rostskyddsmedel som innehåller urinämnen, tex Dinitrol ML?, som kan lukta "kattpiss" ganska länge särskillt när det är varmt.
ok kan vara det då för gubben som hade den innan mig rostskyddsbehandla den som tusan killen på sbp sa att det är grymt bra med unerredsmassa på så det behöver jag inte tänka på än på ett par år.. Det luktade mer i sommras när det var varmt och den hade stått i solen ett par timmar luktade fan men det försvinner när man kör....
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]