- tor 28 dec 2017, 21:38
#1221055
Hej!
tänkte lyssna här angående om jag behöver byta vevaxel i min 745 tic B230 som jag köpt nyligen, den ska vara på 350-400 hk idag enligt förra ägaren. Har rivit motorn och kollat upp de mesta, men nu var det en motorrenoverare/trimmare sa åt mej att ska man göra riktigt så är det fel vev för trimning, de ska vara den smidda, men ska jag nu byta veven i det här blocket så passar den inte riktigt tydligen utan måste schimsas om för det axiella spelet, m.m eller så kan jag stifta den jag har.....frågan är nu, måste jag byta vev alt stifta eller håller grejorna till att börja med för dom hästarna och uppenbarligen har de ju hållit förra ägaren har ju kört med grejorna? jag har inte tänkt tävla med grejorna utan bara lite iskörning m.m.
Mvh Per
tänkte lyssna här angående om jag behöver byta vevaxel i min 745 tic B230 som jag köpt nyligen, den ska vara på 350-400 hk idag enligt förra ägaren. Har rivit motorn och kollat upp de mesta, men nu var det en motorrenoverare/trimmare sa åt mej att ska man göra riktigt så är det fel vev för trimning, de ska vara den smidda, men ska jag nu byta veven i det här blocket så passar den inte riktigt tydligen utan måste schimsas om för det axiella spelet, m.m eller så kan jag stifta den jag har.....frågan är nu, måste jag byta vev alt stifta eller håller grejorna till att börja med för dom hästarna och uppenbarligen har de ju hållit förra ägaren har ju kört med grejorna? jag har inte tänkt tävla med grejorna utan bara lite iskörning m.m.
Mvh Per