- tis 01 aug 2017, 12:35
-Lundgren-
Skulle åka ut en sväng idag med bilen. Vred om nyckeln och den startade för att sedan dö någon sekund senare. Provade flera startförsök men utan resultat.
Startmotorn går men inget mer. Har bytt bränslepumpsrelä för ett tag sedan och den har gått fint.
Tänkte att det kunde vara störningsrelät framför vänster framhjul så jag bytte den. Ingen skillnad.
Kollade även säkringarna i kupen som har med bränslepumpen att göra och den var hel.
Har ca lite mer än 1/4 tank kvar. Bör ej vara soppabrist. Låter mer som han inte ville skicka fram mer bränsle. Igår gick bilen som han skulle.
Tur att den står hemma på parkeringen iallafall :)
Vad kan jag testa mer?
Mvh Lars
Startmotorn går men inget mer. Har bytt bränslepumpsrelä för ett tag sedan och den har gått fint.
Tänkte att det kunde vara störningsrelät framför vänster framhjul så jag bytte den. Ingen skillnad.
Kollade även säkringarna i kupen som har med bränslepumpen att göra och den var hel.
Har ca lite mer än 1/4 tank kvar. Bör ej vara soppabrist. Låter mer som han inte ville skicka fram mer bränsle. Igår gick bilen som han skulle.
Tur att den står hemma på parkeringen iallafall :)
Vad kan jag testa mer?
Mvh Lars
- Kör Volvo V70 T6 Polestar 329 hk
- Volvo S40 greyline 2.0T -1999 Såld
-Lundgren-