- sön 26 feb 2017, 11:37
Hej! Jag har problem med att handbromsen tar svagt framförallt på vä sida. Har bytt till nya backar och monterat expandrar som är utjusterade så att trumman precis gick på. Sedan justerade jag ut justerskruvarna tills backarna precis började toucha trummorna och spände upp handbromswiren så att det låser på 3:dje hacket. Har även bytt länkaget på bakaxeln. Men när bilprovningen testar får jag underkänt på svag handbroms i alla fall. ?:-/
Vad kan jag ha gjort för fel? Kan man spänna wiren för hårt så att man inte får slaglängd på backarna? (Hade det problemet på en Saab 9000 med utslitna bromsok)
Jag har följt verkstadshandboken och era trådar här inne på forumet men får inte till det ändå. Förslag mottages tacksamt.
-)
Vad kan jag ha gjort för fel? Kan man spänna wiren för hårt så att man inte får slaglängd på backarna? (Hade det problemet på en Saab 9000 med utslitna bromsok)
Jag har följt verkstadshandboken och era trådar här inne på forumet men får inte till det ändå. Förslag mottages tacksamt.