- sön 15 maj 2016, 23:37
#1076620
Tjenare!
Har nyligen bytt från en B230FB som satt i 92ans 940 motor till en b230FT.
Har bytt boxar (båda boxarna). Såg att det satt Vikingchip Ekomax i ena boxen.
Har även monterat i 968or spridare(HögOhm) samt större turbo osv..
Nu till mitt problem, när jag försöker starta bilen så vägrar den tända till.Har kollat och jag får gnista på alla 4 stift samt så kommer det ner bensin till dom så vad kan detta bero på? Den funkade utan problem innan jag bytte motor och boxar.. Trodde först om jag bränt bränsleboxen men det bör väl inte ha hänt för det sitter ju inget spridarmotstånd/förkopplingsmotstånd i 940 med bara FB motorn??
b230FT motorn är totalrenoverad med allt nytt o bytt om det va något intessant. Vad är sannolikheten att kamremmen kuggat över efter man bytt den?
Alla ideer är välkommna. ?:-/
Har nyligen bytt från en B230FB som satt i 92ans 940 motor till en b230FT.
Har bytt boxar (båda boxarna). Såg att det satt Vikingchip Ekomax i ena boxen.
Har även monterat i 968or spridare(HögOhm) samt större turbo osv..
Nu till mitt problem, när jag försöker starta bilen så vägrar den tända till.Har kollat och jag får gnista på alla 4 stift samt så kommer det ner bensin till dom så vad kan detta bero på? Den funkade utan problem innan jag bytte motor och boxar.. Trodde först om jag bränt bränsleboxen men det bör väl inte ha hänt för det sitter ju inget spridarmotstånd/förkopplingsmotstånd i 940 med bara FB motorn??
b230FT motorn är totalrenoverad med allt nytt o bytt om det va något intessant. Vad är sannolikheten att kamremmen kuggat över efter man bytt den?
Alla ideer är välkommna. ?:-/