Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

SMEN skrev:Vad gör man åt denna felkod vad är trasigt? fattar igetting!!!!
Det är en 740 -89 B230 vet inte vilket system jag har om det är Regina för då är det kallstartssignalen var sitter det som behöver bytas eller lagas
Har du "regina" så sitter det en temperaturgivare (tvåpoligt kontaktstycke) efter luftburken.
Har du "LH" så sitter det en luftmassemätare med ett brett 6-poligt kontaktstycke efter luftburken.
av SMEN
jag bytte luftmassemätaren för 1 månadsedan skulle denna sitta innan LMM eller är det så att den givaren ersätter LMM
Användarvisningsbild
av Jocke S.
SMEN skrev:jag bytte luftmassemätaren för 1 månadsedan skulle denna sitta innan LMM eller är det så att den givaren ersätter LMM
Regina är ett helt annat system som har en givare och Bosch-systemet har LMM.
av SMEN
Men var sitter knacksensorn??
Användarvisningsbild
av Jocke S.
SMEN skrev:Men var sitter knacksensorn??
Under ettans insug (ettan mot kylaren) och har ett kontaktstycke instucket från sidan om du förstår vad jag menar!?
av SMEN
Tack då får jag kolla det imorgon när det ljusnar
av SMEN
Bara en lite fråga till, kan knacksensorn göra så att den blir trög att starta för den spikar inte och går hur bra som helst när den väl startat och stänger jag av och startar igen direkt så kommer den direkt men får den stå i 10 minuter eller 15 så får jag försöka 2-3 ggr innan den kommer, och jag har bara felkoden 3-1-2
Användarvisningsbild
av Jocke S.
SMEN skrev:Bara en lite fråga till, kan knacksensorn göra så att den blir trög att starta för den spikar inte och går hur bra som helst när den väl startat och stänger jag av och startar igen direkt så kommer den direkt men får den stå i 10 minuter eller 15 så får jag försöka 2-3 ggr innan den kommer, och jag har bara felkoden 3-1-2
Har du testat att radera felkoden? Kan ju ha varit en tillfällighet att den dök upp!?
av SMEN
Jag kopplade ur kabel som sitter till den sensorn som gor in i toppen uner insuget det hände ingeting ingen skillnad är lika svår att starta och felkoden är kvar skall lossa battriet och nollställa så får jag se har även bytt stift men ingen skillnad där heller, nåt är trasigt och har jag fel kod på sensorn så måste jag gå på det, det är det ända jag har att gå på. eller??
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det