- mån 07 mar 2016, 18:01
Tjenare, nu är det så att min Volvo bara dog när var och körde. Tände sedan på startgas men annars går den bara på startmotor och tuggar. Köpte ett nytt bränslepumprelä idag och testade inte att starta den innan de men när jag bytte den så gick den igång direkt. Sen var jag och körde någon timme och sen dog den exakt likadant som tidigare och startade inte igen. Det kommer inte någon bensin i retur slangen om man drar lös den och försöker starta... om man suger kommer det inte något heller, och ja jag har faktisk bensin :( tankande fullt och mätaren står på nästan helt fullt fortfarande och de läcker inte bensin.
Slog lite lätt på pumpen som är under bilen men inget speciellt hände då heller...
möjligt att det är kabeln till pumpen som blir blöt och slutar att fungera? har funkat när det har varit minus ute men nu har det blivit blött och lite plus och det är då den har bara lagt av...
Någon som vet vad som kan ha hänt?
Slog lite lätt på pumpen som är under bilen men inget speciellt hände då heller...
möjligt att det är kabeln till pumpen som blir blöt och slutar att fungera? har funkat när det har varit minus ute men nu har det blivit blött och lite plus och det är då den har bara lagt av...
Någon som vet vad som kan ha hänt?