- lör 27 jun 2015, 17:24
Har en Volvo 745 -86 (B230E) som bruksbil som har fått för sig att dö när man kör. Motorn tvärdör alltså i allt mellan 0.5-5 sekunder och nån enstaka gång har jag varit tvungen att stanna vid väggrenen. Sen har den tjurat med att starta i kanske 10-20 sekunder för att sedan gå som vanligt igen. Ibland kan den gå i en vecka utan bekymmer för att sedan hålla på såhär i några dagar.
Dock upptäckte jag att efter att den hade börjat bråka, och sedan slutat, så började bilen dra ca 1,2 dl mindre/milen av någon anledning. Samt att den under några dagar gick mycket jämnare än den gjort tidigare. Mysko.
Kan det vara nåt i tändsystemet månne?
Bilen rullar dagligen mellan 11-15 mil så jag har inte tid att bli ståendes efter vägen. :D
Dock upptäckte jag att efter att den hade börjat bråka, och sedan slutat, så började bilen dra ca 1,2 dl mindre/milen av någon anledning. Samt att den under några dagar gick mycket jämnare än den gjort tidigare. Mysko.
Kan det vara nåt i tändsystemet månne?
Bilen rullar dagligen mellan 11-15 mil så jag har inte tid att bli ståendes efter vägen. :D
- By Solomon