- mån 11 maj 2015, 18:49
Behövs byte av kamrem i 745/-90. Hittade en oanvänd sådan som legat i en låda i min källare i 15 år. Är rem en färsk vara eller går den att använda?
Moderator: Moderatorer
volvo244gle skrev: Vet inte om jag vill säga det här med risk för att någon försöker det samma, men jag brukar sätta hylsan på den stora skruven och sen se till så att förlängaren vilar på framvagnsbalken.Verkar vara en mycket bra metod. Skall prova gör så nästa gång.
Därefter är det bara att dutta till med startmotorn (med tändkablarna väck!!!) så är skruven loss! :D
volvo244gle skrev: Vet inte om jag vill säga det här med risk för att någon försöker det samma, men jag brukar sätta hylsan på den stora skruven och sen se till så att förlängaren vilar på framvagnsbalken. Därefter är det bara att dutta till med startmotorn (med tändkablarna väck!!!) så är skruven loss!Ett alldeles utmärkt sätt att lossa den på om man är ensam. Spänna brukar gå bra med 4-ans växel och handbroms dragen. E.v någon som trycker på bromsen, mutterdragare förstås, men alltid Locktite som säkerhet. Annars håller jag med dig om resten (också) :lol:
Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]
Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]