Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av patrikuja
tjena ny på forumet så sägtill om nått skulle va fel. :)
jo det är så att jag har en volvo 740 90a som bara dog när jag var ute och åkte. efter det så vill den bara starta efter att den har stått ett par dagar. bilen går då bra och går att köra utan problem i 2 mil ungefär sedan så dör den och när man försöker starta den så vägrar den starta och bara tuggar på start motorn. lambdasond lampan lyser konstant. den har gnista på alla stiften och soppa pumpen går när startmotorn går. jag har läst felkoderna och fick följande:
lambdasondreglering tomgår fet eller mager
signal luftmassemätare
och lastsignal

raderade sedan koderna och prova igen då fick jag 1-1-1 alltså inga fel någon som vet vad jag borde börja med att byta
av rid54
Bränslepumpen går och du har gnista? Prova med startgas. Om den startar då, så är det nåt med bränslet (spridare som inte öppnar eller nåt liknande). Om den inte startar på startgas måste du dubbelkolla detta med gnistan. Om du raderat felkoderna så måste du nog köra motorn lite för att ev nya koder ska sättas.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Vilken Bosch modellbeteckning står på bränsleboxen?

Mvh GK
av patrikuja
Jo han tänder till på startgas har bytt tändkablar och tändmodul efter ett tag så börja han koda igen på lambda världena
Men verkar som han inte får soppa.

Vart sitter bränsle boxen?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Prova med en annan box med samma nummer om du har möjlighet.

Mvh GK

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och […]

P062D11

Hejsan, Har följande felcode på min V[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder s[…]

GUIDE: Byte centrallåsmotor

Tack för en bra guide, var inga stora bekymme[…]