Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena, min varvräknare visar ungefär 2000rpm fel och vibbrerar något jävulskt. den är myyycket nervös.

alla kretsar ser fina ut och alla andra mätare etc fungerar så tror inte det är något fel i instrumenthuset!

Men när jag kör elhissarna eller annat elektriskt rör sig varmätaren, drar jag ner rutan hoppar varvmätarn tebax en bra bit.
När jag slutar bruka el så hoppar den dampigt tbax. vad kan vara felet? Något spänningsfel? Tändbox kass?

Snälla hjälp, är ganska begränsad när det kommer till el. Besitter multimeter om det finns något jag kan mäta upp som ni vet kan orsaka detta.
Ett enkelt förslag på första felsökning: Prova att ta av generatorremmen och starta. Försvinner problemet då så något fel i generatorn eller batteriet, eller någonstans mellan generator och batteri (typ vid batterianslutningarna eller vid jordpunkterna på motorn eller vid batteriet).

Byt kåpa, det blir små sprickor i den […]

Volvo car UX

"Cirkeln är sluten. Med den senaste uppd[…]

Så.. Iaf du, skulle inte vara särskil[…]

Känsligt med insug i plast?

Har en V40 T2 från -14, men en tomgång[…]