- mån 14 jul 2014, 16:17
Tja! Har lite problem vid kallstart med min 740 16v. Den skakar rätt mkt dom första 10-15 sek och om man kör iväg inom en halv minut efter start så hackar han till ibland vid gaspådrag. Tomgången ligger stadigt för högt på 1100 rpm också. Detta beteende försvinner dock väldigt fort. Dessutom så ryker den rätt rejält (grå rök såvitt jag kan se och luktar inget speciellt förutom bensin) - detta försvinner efter ca 5 minuters körning (obs INTE kondens, det är för mkt speciellt vid denna temp plus att jag kör längre sträckor.
Mätte upp tempgivaren och vid ca 20 grader visar ena stiftet ca 2,5k och det andra(högra)3,3-3,4k
Är inte detta rätt stor skillnad dom ska väl visa ungefär samma? Tänkte höra först om det är acceptabelt innan jag köper en ny.
Vid arbetstemp visar dom 250 resp 350 vilket är precis inom skalan för den tempen
-Inga felkoder
Mvh
Mätte upp tempgivaren och vid ca 20 grader visar ena stiftet ca 2,5k och det andra(högra)3,3-3,4k
Är inte detta rätt stor skillnad dom ska väl visa ungefär samma? Tänkte höra först om det är acceptabelt innan jag köper en ny.
Vid arbetstemp visar dom 250 resp 350 vilket är precis inom skalan för den tempen
-Inga felkoder
Mvh
- By pholm