Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rottweiler
Har en volvo 745glt-89...
Den startar och sen dör den på en gång, kan gå ett tag på tomgån innan den dör...Hör ljud från bränslepumpen under bilden, kan det vara den i tanken ?
Hur vet man vilken av pumparna det är om det skulle vara det felet ?

Tacksam för svar :lol:
av killerwale
hur mycket soppa o tanken? det verkar som om det felet du beskriver kommar för de flesta vid halv tank eller lägre handlar la om självhävert
förövrigt så får man igång maskinen ändå så verkar den gå ändå trots kass tankpump

men i ditt fall om du uteslutit alla andra fel så kan ju ett igensatt bränslefilter vara boven eller att den suger luft kasst bränslerör någonstans på sugsidan
av SMEN
Prova att lossa säkrinen till pumpen i tanken tror det är nr 11
Användarvisningsbild
av lilleman
hej pumpen i tanken är svår att höra så det är pumpen under bilen du hörmvh/roger :)
Användarvisningsbild
av lilleman
ett tecken på att kablarna börjar rosta sönder på tankarmaturen är ju när tankmätaren lägger av och bilen börjar jävlas.kom och tänka på en 745a 90a jag skruvade med för 7 år sedan den betedde sig likadant så kolla dessa kablar mvh/roger
Användarvisningsbild
av lilleman
ett tecken på att kablarna börjar rosta sönder på tankarmaturen är ju när tankmätaren lägger av och bilen börjar jävlas.kom och tänka på en 745a 90a jag skruvade med för 7 år sedan den betedde sig likadant så kolla dessa kablar mvh/roger :) hur lyckas jag dubbelposta :oops:

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]