Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 740Nisse
Hej jag har en 740 som först gnisslade och totalvägra starta , men nu har gnisslet försvunnit och varannan dag typ så startar den i 5 sekunder för att sedan dö. Och efter den dött och man fösröker starta så tänder den bara helatiden men startar inte ? och nästa dag så startar den i 5 sekunder men inte mer sen är de likandat
av jaka
Hej!
Vad var orsaken till gnisslet?? Mekaniska saker självläker inte!
Sen...kolla att soppa kommer fram till spridarna!
Vilken årsmodell har du?
Det är möjligt att bakre pumpen inte får spänning. Som jag skrivit i många svar tidigare här på forumet så är en stor felkälla till att 740/745 från sent åttiotal inte startar sönderärjade kontakter på tanklocket, till bakre pump och tankreostat (tankmätare).
Senast redigerad av 1 jaka, redigerad totalt 0 gånger.
av 740Nisse
jaka skrev:Hej!
Vad var orsaken till gnisslet?? Mekaniska saker självläker inte!
Sen...kolla att soppa kommer fram till spridarna!
Vilken årsmodell har du?
Det är möjligt att bakre pumpen inte får spänning. Som jag skrivit i många svar tidigare här på forumet så är en stor felkälla till att 740/745 från sent åttiotal inte startar ,sönderärjade kontakter på tanklocket, till bakre pump och tankreostat (tankmätare).
Jag vet inte vad det var som gjorde att gnisslet försvann , 1990
av ollen
Hej, kolla bränslepumpsrelät, sitter "bakom" säkringarna. Demontera askoppen, lyft ut hela säkrings och reläplattan. Förmodligen ett vitt relä (kan skilja beroende på insprutningsystem), prova byta detta. Då du slår på tändningen ska ett "surr" höras från bränslepumpen.

Enligt din beskrivning så fungerar inte bränsletillförseln, har bytt relä på min 940 och 740 (dambil) med lika symtom.

Lycka till Ollen
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Slutfaktura från Mercedes har kommit så[…]

Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]