Halloj!
Svängde inom en "gör det själv" nu strax efter nio på kvällen och hann precis grundinställa spjället, dubbelkolla att luftfilter såg bra ut och lite annat. Stoppskruven stod precis mot armen när spjället var stängt och nu vred jag ett halvt varv till. Justerade även spjällägesgivaren lite grand efter detta då klicket låg en mikrometer ifrån, ett dammkorn... Det var dock ingen idé att skruva loss och mäta upp givaren. Dels för att jag knappt hade skulle hinna med det innan de stängde kl. 22 men sen vet jag inte om OK hade gillat att jag la det i glassfrysen heller

...
Hur som helst, nu går skiten även med helt tillklämd tomgångsventils-slang (tilluft). Den går även om man kopplar loss slangen (som svar på Robbans fråga nr 4). I båda fallen knackigt men den går, till skillnad från förut då den stannade. Fövånande att så lite kan ge så mycket, förlåt att jag tvivlade!
Spännande att se hur morgondagens kallstart kommer att funka! Blir det ingen skillnad så är nästa steg att lägga spjällägesgivaren i frysen samt försöka låna en tomgångsventil av nå´n med likadan bil. Vägrar köpa en ny för +2000:- innan jag vet att den är bekymret.
Hör av mig, håll tummarna så länge!
//H