Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu finns det tryck ända fram och bilen startar men stannar igen efter en stund. Har haft upp pumpen och tryckregulatorn fungerar. Tar man loss bränsleslangen sprutar bensinen ut....,..??????
Vad kan detta vara????
Eftersom bilen startar men stannar igen kan det vara lambda sonden???????? Den har jag inte bytat???
Några råd?????
Tack på förhand!
finns det inte nåt avstörningskydd till radion .. som kan lägga av .. sitter framför expansionkärl.. fast det var iofs så på en 90a jag hade ..å du har väl en 91 med regina? .. men e avgas systrött skulle jag tippa på tät katt ock .. du kan ju enkelt kolla genom att köra bilen utan lamba.. fast det brummar lite
Hej hej
en och en halv månad senare...
nu har jag köpt ny databox med bilen starta gick en stund men dog seda igen?
vad kan det vara?
antagligen kommer ingen bensin fram igen.
kan spridarna vara igensatta?
kan det vara fel på tryckregulatorn?
på rör på tankarmaturen?
tacksam för all hjälp. lagt säkert 7tusen på bilen nu:-S :roll: :cry:
Är inte säker på om jag läste rätt eller inte, men hade du kollat så att spridarrelät fungerar?
Med testet genom att trycka tre ordentliga gånger på testdosan (pinnen i hål 2), så ska den sätta igång direkt med att knäppa hypersnabbt när testlampan blinkar lika snabbt. Sen kommer några andra klick på andra ställen men inte lika fort. Det första i raden är alltså spridarrelät som testas.
Om inget hörs så är spridarrelät knas och bränslet kommer inte fram på rätt sätt.
Relät är en svart dosa som sitter på expansionskärlet där man fyller på kylavätska.

Hos mig visade det sig symptomen lite som du beskrivit, fast jag hade inte nån glödröd lambda att tala om.
Men kan vara bra att säkerställa att det inte är nåt fel på spridarrelät i alla fall.

Om du behöver byta kan du hitta nån billig på skroten. Man kan även löda om inuti med en lödpenna.

/M
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]