Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bilen starta igen efter kirrande och går på tomgång stannar ej.
Mapsensorn oxå hel och alla slangar och sitter rätt. För när jag tog ut kontakten stnna den och när jag satte i den starta den igen.
Men tyvärr kvarstår problemet bilen går nu igen cirka 50meter stannar svår att starta igenmen går igång efter man kirrat ett tag för att sedan gå några meter till???????

Kan det vara luft temp givaren det är fel på som gör att den går så dåligt & dör???? På tomgång går den ju....tilläggas bör även att det finns läckage på ett bränslerör till eller från tanken(anmärkning besiktningen). Kan det ha betydelse??????

SNÄLLA MER HJÄLP OCH RÅD!!!!! fortfarande felkod 1-2-2 och tändsystem 1-1-1
Hoppas du blev av med felkoden nu för lufttempgivaren. Naturligtvis som skrivits måste bensinläckan tätas. Hur mycket det påverkar din bil är svårt att svara på eftersom man inte vet läckans omfattning ,men inga läckor är bra. Hjälper det inte efter tätning så prova att spraya igen i kontaktstycket till svänghjulsgivaren eftersom det var mycket ärgigt där,en kontakt är ju kvar så att säga,(kunde ju köra 6 km när du bytte)se om bilen går lite längre. :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2