- tis 29 jan 2013, 18:24
#723143
Tjoo, du mailade ju mig angående min tråd med samma / liknande problem, har inte haft tid lr ork att läsa igenom din tråd samt svara, förens nu.
Har inte lusläst din tråd men har läst det mesta.
Har haft dessa problem på en 940 ft, samt har typ samma problem just nu på en 940 ltt.
De är ett jävla helvete det här, är bättre / billigare att lämna in på volvo på felsökning för 1000kr.!!!
Dock löste jag mitt problem på min 940 ft, det var bara fel kabel som satt på MOTORTEMPGIVAREN inte TEMPGIVAREN! jävla skillnad! Motortempgivaren sitter vid 3e cylindern. Brukar alltid finnas 1 kabel hängande löst, som passar där och har för mig att det är den svarta, den som ska sitta är väl lite gul? om jag inte mins helt fel.
Är det nu så att du har rätt kabel på givaren, detta måste kollas med multimeter, ger den bara något som helst utslag så är det rätt. För den andra är sten död. Är det nu så att du inte får något utslag alls på rätt kabel så är det där felet ligger, har du utslag så kan du också pröva att sätta ett gem ifrån + till - på kabeln och testa o starta bilen, då lurar man skiten.
De felet jag har just nu på min 940 ltt tror jag ligger på soppa pumpen som är inbyggd i tanken, har prövat o bytit / felsökt de mesta andra, tror bränsletrycket under uppstart är för dårligt, alternativt att den får upp tryck och sen tappar det. Har inte hittat nån backventil till soppapumpen på min, kan vara dom som spökar annars.
Volvo bilar är ju krigare, kör just nu min vanliga 940 se med "Fel på motorns elsystem" lampan lysande , är antingen lambdan, katten eller luftmassemätaren som är trasig. Funkar ändå, lite knäpp på tomgången bara, kört så över 1 år. Har kört med slangar som flygit loss till tomgångsmotor m.m och bilen har fortfarande gått. Dom tål jävligt mycket och går även fast mycket är trasigt. Dock är dessa fittfel jävligt irriternande med kallstart.
Har inte lusläst din tråd men har läst det mesta.
Har haft dessa problem på en 940 ft, samt har typ samma problem just nu på en 940 ltt.
De är ett jävla helvete det här, är bättre / billigare att lämna in på volvo på felsökning för 1000kr.!!!
Dock löste jag mitt problem på min 940 ft, det var bara fel kabel som satt på MOTORTEMPGIVAREN inte TEMPGIVAREN! jävla skillnad! Motortempgivaren sitter vid 3e cylindern. Brukar alltid finnas 1 kabel hängande löst, som passar där och har för mig att det är den svarta, den som ska sitta är väl lite gul? om jag inte mins helt fel.
Är det nu så att du har rätt kabel på givaren, detta måste kollas med multimeter, ger den bara något som helst utslag så är det rätt. För den andra är sten död. Är det nu så att du inte får något utslag alls på rätt kabel så är det där felet ligger, har du utslag så kan du också pröva att sätta ett gem ifrån + till - på kabeln och testa o starta bilen, då lurar man skiten.
De felet jag har just nu på min 940 ltt tror jag ligger på soppa pumpen som är inbyggd i tanken, har prövat o bytit / felsökt de mesta andra, tror bränsletrycket under uppstart är för dårligt, alternativt att den får upp tryck och sen tappar det. Har inte hittat nån backventil till soppapumpen på min, kan vara dom som spökar annars.
Volvo bilar är ju krigare, kör just nu min vanliga 940 se med "Fel på motorns elsystem" lampan lysande , är antingen lambdan, katten eller luftmassemätaren som är trasig. Funkar ändå, lite knäpp på tomgången bara, kört så över 1 år. Har kört med slangar som flygit loss till tomgångsmotor m.m och bilen har fortfarande gått. Dom tål jävligt mycket och går även fast mycket är trasigt. Dock är dessa fittfel jävligt irriternande med kallstart.