Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Du ska inte ladda
volvo944080601 skrev:@TioTusenKRBil, och om man ska kunna köra 0.9 bar original varför ska man då chippa boxarna om man ändå inte ska köra över 0,9 bar i original 13c turbo
Man ska inte ladda 0,9 bar med original bränslechip, man ska hålla sig kring 0,6 bar max.

TS. B230FK/FT har 3,0 bar bränsletryck.
Användarvisningsbild
av White
Tror faktiskt inte det är spridarna.
Något du kan kolla (eller ja, svårt att kolla) men insugsslangen mellan luftfilter och turbo har en tendens
att vilja suga ihop sig vid gaspådrag om du kör med originalslangen. Om så är fallet så har do88 bra
stålarmerad modellanpassad silikonslang att byta till.

Jag kör med 0,9 bar med allt original förutom itg öppet luftfilter, sportkat och 2,5" fullflödessystem.
Har även monterat do88 grövre tryckrör och slangar. Har aldrig haft något problem med detta.

Jag laddar alltid upp bilder via Postimage: https://postimages.org/
av TioTusenKRBil
Du kan ju alltid ladda upp på youtube och länka? Annars är imgur rätt så okej så länge man inte bryr sig om att bilden eventuellt finns kvar på nätet i all evig framtid.
av volvo944080601
@TioTusenKRBil, mer problem nu den här gången lite tråkigare såg idag när jag öppna huven att det vår grått runt oljelocket men det var svart olja på stickan och när jag kolla ner i ventilkåpan. har även en catch tank den var det ev del vätska i vad jag tror var vatten brukar inte samlas nånting i den
av TioTusenKRBil
Det där är väl bara standard oljeläckage som blandats med fukt? Inga problem. Fixa nytt gummi till locket så är det nog lugnt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
NGK tändstift fake/kopior???

@Erik Å , Jag har också alltid k&ou[…]

Intressant tråd. Hade tidigare en bil som in[…]

Kört en runda och låtit bilen "vil[…]

Nytt användargränssnitt 2026