Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av L3LL3
Jige får det bli, verkar seriösa. :-)

Ny fråga - Hur tusan får man bort instrumentet? Har hittat en del instruktioner för 940, men där ser det rätt annorlunda ut. Tacksam för nya tips (nu när jag äntligen ser ut att ha en lösning inom räckhåll).
Användarvisningsbild
av L3LL3
Tack! Är det någon som vet ifall (och vart) det sitter några skruvar? Någonstans verkar "stycket" iaf. sitta fast... Och jag är livrädd att bryta sönder denna gamla sköra plast. :-o

/LS

/Ps. Det är alltså en -91'a som jag har.
Användarvisningsbild
av frasse4
Hmm, jag hade loss panelen på min för många år sedan. Minns det som att det var klipps och inga skruvar. Ska se om jag hittar nån bild från dess...
Användarvisningsbild
av frasse4
Hittade denna. Stoppa in handen under instrumentpanelen och tryck ut knapparna bakifrån så följer träpanelen med.
960.png
960.png (26.16 KiB) Visad 409 gånger
Användarvisningsbild
av L3LL3
Strålande! Ser ju ut att vara en hel del skruvar. Måste man alltså ta bort alla dessa delar för att komma åt själva instrumentpanelen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Enligt skissen så ser det onekligen ut som att det är 10 skruvar du måste bort med, plus 4 för själva instrumenthuset.

Det är säkert inte alls speciellt komplicerat när du väl börjar skruva :)
Det går nog fasen fortare än att behöva borttas med den där förb... metallramen på 7/940 :P
Användarvisningsbild
av frasse4
Yes 1991-1994. Bör nog vara samma även för 760 från 1988 för det är den som fick panelen först.

Tänkte jag uppdaterar med resultat av min &qu[…]

Har samma bekymmer och liksom lennarte fungerar tr[…]

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]