Moderator: Moderatorer
jaka skrev:Hej!Tack för tips! Ska kolla upp den ist om jag nu bestämmer mig för att behålla bilen
Haynesboken är tämligen värdelös om du har en 740/745 med B230F motor.
Bättre då med Volvo 740 boken från Lafri AB.
Har du lite soppa i tanken?
Vet du att den bakre pumpen pumpar (har du konstaterat att soppa kommer fram till huvudpumpen )?
MagganE skrev:Nu har jag fått igång bilen och jag har inte en jävla aning om vad jag har gjort! När jag skulle bogsera hem bilen så bytte jag den lilla lådan som sitter med kontakt ovanpå luftfilterlådan. Jag ser också till att alla slangar sitter som de ska, provar och bilen tänder :shock: så jag kopplade på ett hjälpbatteri och fick igång bilen så det var bara att tuta och köra. VA FAN!Du bytte luftmassemätare/luftmängdmätare.
SA4AQS skrev:Har den med tändningen att göra? Bilen lär ju inte ha lagat sig själv direkt.MagganE skrev:Nu har jag fått igång bilen och jag har inte en jävla aning om vad jag har gjort! När jag skulle bogsera hem bilen så bytte jag den lilla lådan som sitter med kontakt ovanpå luftfilterlådan. Jag ser också till att alla slangar sitter som de ska, provar och bilen tänder :shock: så jag kopplade på ett hjälpbatteri och fick igång bilen så det var bara att tuta och köra. VA FAN!Du bytte luftmassemätare/luftmängdmätare.
:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc7AGCs[…]