Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det här är jävligt långsökt men.. Jag och en kompis bytte topp-packning på en Daihatsu för ett antal år sedan. Den vägrade fungera tills vi upptäckte att woodrufkilen i vevaxeln hade gått rätt av, varpå vevaxeln vridit sig i förhållande till vevaxelremskivan vilket gjorde att bilfan vägrade. Kan du ha samma problem???? Btw är vevaxelläges..... och varvtalsreg.... förmodligen samma del med olika benämning :D
lossa en slang på insuget - sitter ett antal där - till bla wastegaten,
spruta rätt ner i insuget , så behöver du inte dra runt motorn så länge innan gasen kommer in i cylindrarna.
Men - det är bara en detalj- den borde start som du beskriver att du gjort också.
/emwtur
Detta fel låter mycket märkligt :???: Tänder den inte på startgasen och gnista finns så kanske det möjligen kan vara tätt avgasrör på grund av att innehållet i katalysatorn är på rymmen och täppt till avgasröret?? Inget omöjligt fel då du verkar kollat allt annat...

Hej. Dags för besiktning på min 940 s&[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]