Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mr940s60man
ett vanligt fel till, till din felsökning.
Kolla jordningen av motorn, sitter än fläta längst bak vid fördelaren, skruva lössa samt slipa kontakter, lägg på kopparpasta och drag åt.
av Andreas89
Sjöblom! skrev:Nu har 1'ans säkring till pumpen börjat gå hela tiden.. Stiften byttes, ingen skillnad.. Dubbelkollat tändföljden och kollat så att inte kammen kuggat över, såg ut som de skulle.. Bilen är inte långt ifrån försäljning, inte värt allt arbete för en vinterbil :P
Hej. Ny här! Intressant tråd då jag själv håller på och felsöker min vinterbil, 740 glt 16v.
Har du kollat de vita relät som sitter på vänstersida bland reläna för i de sitter två spolar, en till till bränslepumpen (den närmast dig om du sitter i bilen) och en till spridarrelät som sitter vid expansionskärlet (svart). Prova tvångsköra pumpen genom att trycka på spolen (behöver inte ha tändningen igång).

Låter även som överslag någonstans eftersom säkringen går hela tiden. Låna kompisens relä så de inte är där felet sitter.
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]