Tack Robban! Oxå ett tänkbart scenario, i alla fall med tanke på det där att den startar lättare med fullgas = mer luft. Dessutom så upptäckte jag tidigt i höstas att vevhusventilationsslangen (den tjockare som T-röret går ner i) hade spruckit så den bytte jag då. Kan ju tänkas att det farit ner skit där genom åren. Ska absolut kolla på det!
Men, frågar jag mig, om detta nu skulle vara huvudproblemet (det kan ju vara en massa små dåligheter som samverkar, dock inga komponenter som pratar med diagnostikutaget då...) så kan man ju undra varför den ändå inte tänder till på startgas!? Och dessutom, när den väl går så går den ju bra (även på tomgång). Borde inte motorn under tomgång fortfarande få luft både från vevhusventilation och tomgångsmotor? Alltså tycker man att tomgången i så fall borde vara lägre än normalt eller åtminstone ryckig / konstig. Eller?
Nu har jag ju de senaste dagarna provat att spruta in överallt i spjällhuset och insuget men det ger verkligen noll. Detta har fått mig att tro mer på tändningstrassel än luft/bränsle. Tänker jag fel?
Satan vad trött jag är på den här skiten. Varje vecka är det städnatt på gatan oxå, det blir 700 spänn i P-böter om den inte startar före torsdag
//H