Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rd350
Jag har erfarenhet av piratsonder! Jobbar på allbilsverkstad och vi sätter bara på originalsonder, tidigare även pirat med många reklamationer! Sätt dit en original funkar inte det har du felet i box eller kablar.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Samma för mig problem när ja inte köpte orginal.
Köpte lmm från skruvat men fick felkoder, samma med bosch lamnda från skruvat gav fel värden.
Köpte orginal och allt va bra.
Användarvisningsbild
av Sparkz
har också erfarenhet av "universalsonder", hälften kom tillbaka inom två veckor. Flera fungerade inte från början. Köp Bosch från Mekonomen eller Meca.
av bodhii
Förstår att du vill hitta vad felet är men kan man inte bara fylla på med en massa k-sprit i tanken för att få ner värdena inför besiktningen? Eller är jag ute o cyklar?
Användarvisningsbild
av emwtur
Ksprit i en bil med kat gör väl varken från eller till ?
och om man nu vill hälla i sprit i tanken så är det billigare med E85 ( MYCKET billigare)
av Mettan
nja jag vill hitta felet, det ska inte behövas "bygla" i genom besiktningen. + har faktist provat med 20 l etanol och 1 liter k-sprit men fick för mig att det blev värre.

Vid sådana här tillfälle kan jag g[…]

Hej, köpte en billig bil till grabben som f&o[…]

Jag kan återkoppla lite nu. Jag startade tr[…]

Idag skrev jag kontrakt på en "ny"[…]