Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvofläkt
Jag har rivit lite o bytit lysvred, men det blev ingen skillnad, jag såg nån hemma koppling som jag inte fattar vad det är, nån som har en ide'?

Bild

Bild

Och så undrar jag vilket relä som går till vad?

Bild
Det längst ner till höger tror jag iaf e till heljus, det klickar i det när jag håller in heljus spaken, men som jag nämnt tidigare så fastnar inte heljuset på.
av Volvofläkt
som jag skrev tidigare, när jag håller in heljus spaken så klickar det i relä: N som då är Extra heljus(Blå ring) borde det inte klicka i: K som är huvudstrålkastare??(Röd ring

Bild

Kan det ha att göra med dom tvivelaktiga kablarna på baksidan av lys vredet??
av Hemulen
Det rätta är nog ett elschema så du kan följa sladdarna och se om det är rätt kopplat. Har själv sett bilar som formligen lyst som ett kabelskohelvete utan dess like :) .
Användarvisningsbild
av emwtur
Hemulen skrev:Det rätta är nog ett elschema så du kan följa sladdarna och se om det är rätt kopplat. Har själv sett bilar som formligen lyst som ett kabelskohelvete utan dess like :) .
precis

det stället jag brukade hitta schema på verkar ha stängt :-)
vad hade du för årsmodell på bilen ?

/emwtur
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Enligt chemat till strålkastarna så låser man helljuset med hjälp av att dra ljus/blinkersspaken mot sig. Om relät styrde det hela, skulle man låsa helljuset varje gång man vill blinka med ljustutan...
av Volvofläkt
Jocke S. skrev:Enligt chemat till strålkastarna så låser man helljuset med hjälp av att dra ljus/blinkersspaken mot sig. Om relät styrde det hela, skulle man låsa helljuset varje gång man vill blinka med ljustutan...
Då beror det på spaken med andra ord. Men konstigt är ju att ljuset inte går att ändra med vredet. Kan ju inte ändra till parkerings ljus eller stänga av vare sig bilen är igång eller inte.
Har du nån länk till el schemat???

Jag jagade en läcka vid kopplingen för n[…]

Bromskraft V50 1.8F

Hej, Ni som har bromsar som på 1,8F.. Vad b[…]

Volvo hade problem redan i monteringslinan runt 20[…]

Gammal bensin

7GT verkar inte vara någon laståsna d[…]