Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Borde sitta på spjällhuset tror jag. Gul hämtar vakuum på insuget, grå(?) till EGR via termoventilen i toppen.
Tack för svaren ! Har satt dit slangen och bilen går bra MEN. Tomgången ligger på 1500-2000 hela tiden , från när jag precis ha startat den och hela tiden även fast man kör länge. Antar att det är tjuvluft nånstans :) det blev efter jag bytt insugtspackning. Packningen jag satt dit var till en f-motor men det är väl samma så jag köpte en sån och satt dit. Men jag tycker bilen går helt som den ska annars :)
Hittar du ingen tjuvluft så kolla tillsatsluftsliden. Den ska vara öppen när den är kall och stänga när den värms upp. Den värms dels elektriskt, och dels från motorn.
Prova att klämma slangen när motorn går på tomgång.
Sparkz skrev:Hittar du ingen tjuvluft så kolla tillsatsluftsliden. Den ska vara öppen när den är kall och stänga när den värms upp. Den värms dels elektriskt, och dels från motorn.
Prova att klämma slangen när motorn går på tomgång.
har provat att pluggat slangarna till den men det blir samma :( Hur hårt ska man dra åt ett insug egentligen ? Drog inte åt det så jättehårt för jag hörde att det kan spricka men jag vet inte ja :?:
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]