Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av FXWG
Förutsatt att skruvar och skruvhål inte är sönderrostade skulle jag tro att en normalbegåvad amatörmek. klarar det på en timme,max.och JA det är enklare att meka med bilen upphissad+pallbockar. :D
av JE Jr
Inte behöver man hissa bilen eller. Man kan lägga sig på backen och ta en 10ans och 13 nyckel (eller var det 11 och 13?) och sen lossa de 4 skruvarna, vinkla ner den så klackarna kommer loss sen dit med den nya. max en kvart inkl fikapaus :D
Användarvisningsbild
av Sparkz
emwtur skrev:ungefär denna va ?

på mekonomen :
Artikelnr: 79-904023-5A1
Benämning: Plåt under motor
Pris: 663.00

Var kostade den 300 ????
/emwtur
Mekonomen har inte bara en idiotisk sida med en massa flash-skräp, dom har bra priser också.
475:- på Volvo, kollat idag. Och 295 på skruvat...
Användarvisningsbild
av emwtur
Sparkz skrev:
emwtur skrev:ungefär denna va ?

på mekonomen :
Artikelnr: 79-904023-5A1
Benämning: Plåt under motor
Pris: 663.00

Var kostade den 300 ????
/emwtur
Mekonomen har inte bara en idiotisk sida med en massa flash-skräp, dom har bra priser också.
475:- på Volvo, kollat idag. Och 295 på skruvat...
Hmmm - samma pris med frakt då :)

Tänkte ta några snygga bilder på mina "bonnlappningar" - insåg att skräpet spruckit på fler ställen ....
hittade plåten ny för 300 på några skrotar - men det var som närmast i Falun tror jag.
/emwtur
av soulman79
Godmorgon!

Lämnade in den till mekonomen verkstad och den var tydligen lite sprucken på lite mer ställen men dom fixade till det för en 200:- så löste dom det... dom tog den på morgonen och löste det under dagen, duktiga killar på mekonomen backaplan I gbg!

Tack för alla svar, grymt forum detta =)
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]