Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bytt lambda (och grenrör) nu.. samma fel återstår.. :/

Har kommit ett nytt symptom nu också.

Ibland vill han inte starta alls när han är varm, han bara går och går på startmotorn.. ibland så går han igång för att sedan dö :/ sen om man väntar länge och provar igen så hoppar han igång? :S vissa fall inte alls, då får man startkabla med en annan bil och vips så är bilen igång?? :S Olika tidsintervall alla gånger? alltså måste det vara något som blir överhettat?

Alla gånger jag har slängt in bilen på volvo så har dom sagt, LMM och lambda, men hur många gånger jag än byter så är de samma skit.. hög förbrukning, konstig start och vill inte starta när han är varm..

Har fått in tips om att det kan vara katten som sagt tack och hej men han rasslar inge..

Ingen som har någon idé alls?
Sweeman skrev:LMM har jag som sagt bytt ett antal gånger :/ tomgångsmotorn har jag redan vart på och bytt ut så den är det inget fel på :/
ja är det det lmm står för jag trodde det var något helt annat men det borde vara något i det systemet luftfilter avgasrör katalysator skriv upp allt du inte byt i det systemet och kolla igenom dom då borde du hitta felet har du bytt tändspolen ?:-/
Hela avgassystemet förutom kissen är bytt nu, luftfilter är nytt osv.. har bytt det mesta :S tändspole vet jag inte om det har så mycket med soppa förbrukningen :/ det är något som gör så att bilen dricker för mycket soppa :(
Misstänker att bilen är på limp home mode, då inget händer oavsett om jag byter lambda och LMM, så blir att prova dra ur båda imorgon och prova.. visar det sig att det är så så blir de rota bland kablar och hitta en trasig :/
Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]

OBS Laddningsförfarandet kan upplevas olika b[…]

Service Peugeot 107 2007

Har nu fått iordning på äldsta ba[…]

Bil: V70, Classic -2000 Avtagbar dragkrok : &a[…]