Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hämtat en som gav fin-fint utslag från en 940 -98 FTT. Dock ett jävla meck att lirka ut den från tanken och då är det ändå inte första gången man gör det.. Allt annat gick dock fin-fint. Ska försöka att hinna med och byta den i dagarna så får vi hoppas på det bästa :)
Innan jag slänger in nya armaturen så tänkte jag att jag får pröva pumpen också så inte den är dålig.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/757 ... psbyte.pdf
Kollade lite på den guiden, men borde jag inte bara kunna koppla på armaturen på kabelstycket när jag ännu inte satt i den och därav enkelt kunna höra om pumpen fungerar? Jag bränner inte den på något vis?
Precis vad jag tänkte :)
Det är mer så jag vill se så att inte den nya tankarmaturen har en dålig förpump (För det sitter väl en förpump i armaturen?).

Tråkigt att göra det jävla piss-jobbet med att byta armatur så visar det sig att nivågivaren fungerar men inte förpumpen :D Det borde ju bara vara att koppla loss den gamla från kopplingen med 4 kablar (2 till nivågivaren, 2 till förpumpen) och koppla på den "Nya, från skroten med fungerande nivågivare" och snabbt försöka starta den för att se om pumpen gör ifrån sig ljud :)
Annars är det inte särskilt svårt att flytta över den gamla pumpen till den nya armaturen. När pumpen går sönder byter man normalt bara den, inte hela armaturen.

Pumpen som sitter på tankarmaturen är den enda bränslepumpen. Tidigare årsmodeller hade en "förpump" där och en huvudpump vid bränslefiltret under bilen.
Tack för all hjälp. Kul att lära sig lite nya saker, förhoppningsvis kan man lära ut detta till någon annan novis i framtiden!

Konstiga är dock att denna armatur visade sig ha en extra anslutning... Aldrig sett eller hört talas om.. Kom ju från en 940 sedan -98 fulltryckare..

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]