Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Rekan740 skrev: Känner mig som en verklig amatör! Har meckat Volvos -50 -60 och 70-talsbilar i 40 år men aldrig hållit på med sådana här "moderna" problem.
Amazonen var mycket enklare :)
Då sitter vi i samma båt.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av Rekan740
Pumpen från skruvar.se var rätt efter att jag skalat av ett gummihölje! En knapp tusenlapp.

Nu har jag äntligen fått dit pump och också ett nytt relä. Glad i hågen jag på nyckeln men absolut inget händer!!
Inte ett morr! Pumpen får ingen ström. När jag kollar vid kopplingen i vänstra hjulhuset så finns ingen kräm där.

Finns det någon kabelplint eller koppling på vägen från relät till bakändan?
Eller har någon nån annan ide om var strömmen kan ha tagit vägen?
Användarvisningsbild
av FGF
SAMMA PROBLEM MEN ANNAN LÖSNING ?! vol:-)

jag har samma problem så jag snor denna tråd om de går bra ? :oops:
har oxå Regina systemet och ny pump+relä, men kommer ingen strömfrån relät och bakåt :evil: . Så e trött på detta så undrar om man kan sätta i förpump o pump under från de vanliga bränslesystemet, eller blir de för lågt soppa flöde då :?:
Har ju allt till de, men vill ju int slösa tid om de e i onödan :roll: :(
Användarvisningsbild
av Rekan740
FGF skrev:SAMMA PROBLEM MEN ANNAN LÖSNING ?! vol:-)

jag har samma problem så jag snor denna tråd om de går bra ? :oops:
har oxå Regina systemet och ny pump+relä, men kommer ingen strömfrån relät och bakåt :evil: . Så e trött på detta så undrar om man kan sätta i förpump o pump under från de vanliga bränslesystemet, eller blir de för lågt soppa flöde då :?:
Har ju allt till de, men vill ju int slösa tid om de e i onödan :roll: :(
Så lätt ska vi väl inte ge upp, speciellt inte nu när jag har gjort det jävligaste, att byta pump med rostiga rör och murkna slangar. Och du verkar ha allt på plats. Ström är ju bara ström och nu är den dessutom konsekvent borta i min bil (innan så kom den och gick sporadiskt) så då är det bara att börja läsa kopplingsschema och ta fram provlampan.
Men det finns kanske någon där ute som har erfarenhet av dom här kopplingarna..?
Var finns det några svaga punkter?
Jag anar korroderade kopplingar, vittrade kablar eller annat skrymt...
Användarvisningsbild
av Rekan740
Kanske ska tillägga att när jag kopplar ström direkt på tankpumpen, från sista kabelkopplingen, så fungerar den ok. Surrar fint inne i tanken.
av NilsO
Pumpen ska gå några sekunder när man slår på tändningen, och den styrs av bränslereläet (ena halvan av det). Hör du reläet slå från några sekunder efter du slagit på tändningen?

Pumpen går på säkring 11 (säkring 1 måste också vara hel).
umekille skrev:Enpumps har ett högre bränsletryck
Nja... 740 med LH 2.4 (två pumpar), 740 med Rex/Regina (en pump), 940 med LH 2.4 (två pumpar på tidigare modeller, en pump på senare modeller) har alla samma grundtryck: 3 bar. Däremot fanns tidigare bränslesystem på 740 med lägre tryck.
Senast redigerad av 2 NilsO, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av FGF
samma för mig, om man kopplar ström vid kontaktstycket vid hjulhuset går pumpen men ej på tändningen. bränslerelä o relä i motorrumm klickar ..
får dra nya kablar och om de int funkar så byter ja ta 2 pumps-system o ser om bilen går :wink:
av umekille
NilsO hur kan då min 745 gå på ren E-85 och inga varningslampor tänds
medans 945 inte tål mer än runt 45% E-85 inann lamdalampan börjar lysa?
På långvägen hör jag hur 745 går mycket bättre på E-85 okey den e lite
svagare men motorn spinner som en katt .

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]

Hej! Har fått samma problem som dig och undr[…]