Moderator: Moderatorer

motorfreak92 skrev:Ingen som vet vad de kan vara alla mätningar jag gjort stämmer med vad som står i bruksanvisningen och har kollat efter läckor men inget händer vore synd att skrota bilen men har nästan lust att göra det... :(Jag "skummade igenom" det som skrivits. Det verkar inte som om du har "haft isär" spjällhuset. På min och även någon annan på forumet ha haft problem med att gasspjället har lossnat (två små skruvar i centrum,) vilket gjorde att tomgången varierade väldigt, oftast runt 2000rpm. Ordentlig rengöring, bortslipning av slitkanter mycket noggrann centrering (utskruvad stoppskruv) av spjället (ska i princip inte släppa igenom något ljus) och låsning av skruvarna med Loctite . Noggrann justering av spjällstopp (1/4 varv bara) och spjällkontakten, sedan har den legat på 800rpm. Läs gärna "min tråd" Bränsleproblem B234F.
så blev att sälja iväg den billigt till en entusiast som ville göra som jag alltså renovera den till nyskick ska få bilder på renoveringen i vår! :D:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc7AGCs[…]