Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle87
FWH skrev:
Hemulen skrev:Du ska ha runt 160 Ohm. Mät från mitt till sida med särad kontakt. Tyckte bara det var konstigt du hade bra gnista på stift 2. :)
Ja, det är lite märkligt - kanske det tyder på tändboxen?
jag hade 214 ohm på vevaxellägesgivaren är det bra eller åt helvete?
av Hemulen
Ditt mätvärde är nog bra,kikade i tråden Typ "Bilen startade inte i söndags" tror jag det var av Sign "Biljävel" där står det 240 Ohm + - 25 . Ohm-mätte du tändkablarna? Eller provade direkt med kabel från tändspolen och ett stift monterat om det blev bra gnista då? :)
av volvo740gle87
Hemulen skrev:Ditt mätvärde är nog bra,kikade i tråden Typ "Bilen startade inte i söndags" tror jag det var av Sign "Biljävel" där står det 240 Ohm + - 25 . Ohm-mätte du tändkablarna? Eller provade direkt med kabel från tändspolen och ett stift monterat om det blev bra gnista då? :)
nej det har jag inte provat än får väll ta och göra det imon :mrgreen:
av volvo740gle87
har en fråga ska BTR:en spruta ifrån sig soppa om man kör bara på starten. körde i 30sek flera gånger men den spruta inte ifrån sig nå soppa alls?
av Hemulen
Kör du på starten ska pumparna gå igång och pumpa upp tryck,tryckregulatorn öppna och överskottet returneras till tanken. :)
av volvo740gle87
Hemulen skrev:Kör du på starten ska pumparna gå igång och pumpa upp tryck,tryckregulatorn öppna och överskottet returneras till tanken. :)
ja det var ju det jag tyckte var konstigt borde ju bli ett jävla tryck om man kör 30sek på starten men den skickar inte tillbaka något?
av Hemulen
Då är den stora frågan, om pumparna fungerar eller det är fel på tryckregulatorn. Har du ett uttag på fuelrailen som ser ut som en ventil kan du lätt mäta trycket med en däcktrycks-luftpåfyllare. :)
av volvo740gle87
Hemulen skrev:Då är den stora frågan, om pumparna fungerar eller det är fel på tryckregulatorn. Har du ett uttag på fuelrailen som ser ut som en ventil kan du lätt mäta trycket med en däcktrycks-luftpåfyllare. :)
okej tror jag inte har nån sån :(
av Hemulen
Antar du fick gnista nu på alla stift? Blir stiften blöta? Provat med startgas? T.ex huvudpumpen kan man ju först mäta om det finns 12volt i sladdarna till pumpen när du kör på starten,finns det 12 volt dit,kan du ställa in ditt mätinstrument på det högsta Ampereområdet,ta loss en sladd och koppla instrumentet i serie med pumpen och köra på starten,tippar på att den drar ca 3 till 5 Ampere,då funkar pumpen. Finns ingen ström till pumpen kan du prova att löda om bränslepumpsreläet. :)
av volvo740gle87
soppa kommer det fram så det räcker och blir över. nästan hela motorn är fylld med bensin snart. jag har provat med startgas och stiften är pissblöta.

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]