Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rd350
Oljestickans rör ser du hur det sitter fast när du börjar riva. O-ringen sitter runt röret längst ner där den går in i blocket. Det är en bra ide att göra ren vevhusventilationen, ska det bli riktigt bra bytar du hela "oljefällan" till ventilationen då den gamla kan vara ganska knepig att få helt ren.
Delar med mig av lite bilder jag tog i dag.. så får ni se hur det ser ut som jag ser det :)
Bild
Bild
Bild

Bkev visst 3 nästan likadana bilder , men men så ser det ut iaf :)

Angående vevhusvent. systemet så kommer jag byta ut hela rasket också med oljefälla o allt.
Så blev man sjuk också.. inget fixat ännu..
Men tänkte bara höra om ni hade ideér nu om hur den ska tas bort??

Kollar man nogrant så ser det ut som det sitter någon form av clips i hålet.
rd350 skrev:Oljestickans rör ser du hur det sitter fast när du börjar riva. O-ringen sitter runt röret längst ner där den går in i blocket. Det är en bra ide att göra ren vevhusventilationen, ska det bli riktigt bra bytar du hela "oljefällan" till ventilationen då den gamla kan vara ganska knepig att få helt ren.
Nej den sitter utanpå blocket, svart plastklump under insuget bara ;)
Svårt o säga.. Som jag ser det.. så verkar det som om att O-ringen ska vara nergröppad mellan oljestickans rör och motorblocket. Men kollar man nogrant så ser det ut som att den sitter fast med någon form av klammer/clips som man klämmer ihop och sedan drar ut hela röret..

Om det sitter något under insuget vet jag inte.. det enda jag la märke till är ett buntband som sitter fast lite högre upp på röret. Så det blir iaf till o riva loss insuget för byte av vevhusvent. Då kanske jag ser hur resten ser ut.

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]

Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]