Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Farsan har en 940 GL 92a alltså 131 hk, som han o hans bror delar på, dom har haft nere den i 0,72 men bilen har varit gubbkörd sedan ny. aldrig gått på höga varv. och sedan kör dom väldigt lungt också. 80 på motorvägen. :P
Användarvisningsbild
av päpplet
Men samtidigt så har jag en 740 glt med 16v motorn som folk tycker är så törstig och den har jag inte lyckats få över litern än och den får minsann veta att den lever :roll: Gått 38000 mil och halva kommunen har haft den som förstabil så frisk vill jag inte påstå att den är men ändå så går den hyfsat snålt med tanke på att det är få gånger den ligger under 4000varv :lol:
Användarvisningsbild
av bensinskalle
päpplet skrev:min drog 0,78 blandat och det var inte enbart fiskörning och det är en kombi med ett ruttet fördelarlock, ingen förvärmning och okänt skick på tändstift. Men så har den gått 31000 mil med mestadels pensionärer och gubbar bakom ratten och går riktigt fint på tomgång och är pigg och stark.
Den går fortfarande en bit under litern med massor av kallstarter och vändor till jobbet (5km) och lite långkörning med släpvagn 8)
Jag har förövrigt LH2.2 och vad jag hört brukar det krångla mindre och dra mindre bensin men om det är en myt eller inte vet jag inte
Krånglar mindre eftersom det inte ger ifrån sig några felkoder ^^

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]