Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tonycrona skrev:Gul / Guld typ.och den andra var väl typ svart:P
Om du hade en svart från början så är det svart du skall ha igen.

Mvh GK
Jag har nu kopplat in en motorvärmare och då startar bilen på en gång, kan man då utesluta något av bränsle,el,luft? Samt prövade att byta stift idag utan resultat. Sista bytet blir nog luftmassemätare och funkar inte det så lämnar jag in bil fan på volvo. om ingen annan har något mer tips :)?
Nu har jag varit in på bilia till en polare som läste av fel koder, fick följande fel:
1 Luftmassemätare.
2 Motortempgivare

Funderar på om den gav utslag för luftmassemätare eftersom att jag o polare kopplade ur den under färd för typ 1 vecka sedan för att de om det blev någon skillnad, vilket det blev:P för det funkar väl så med fel koder ? att dom sparas liksom.

Motortempgivaren böt jag ju men tog ju en från en 740 gl , kanske inte var samma fast den såg lika ut och passade:O. eller så kan de ju vara fel på kablarna.

Så nu skall kablarna mätas upp. Tack för beskrivningen på hur man mäter upp dom :)
Du måste ha en rätt tempgivare för just din bil/motor.
Det får du på Volvo med sök på reg. Nr på bilen.

Om du vill köpa tempgivaren på annat ställe måste du ha Volvonumret på den för att säkerställa att du får rätt sort.

Detta är viktigt om du vill ha en fungerande motortempgivare.

//tuxedo.
Motortempgivaren böt jag ju men tog ju en från en 740 gl , kanske inte var samma fast den såg lika ut och passade:O. eller så kan de ju vara fel på kablarna.
Vilken årsmodell var det på den bil du tog tempgivare från och vilken färg var det på den kontaktdel som sitter på själva tempgivaren?

Mvh GK
tog från en bil med lh 2.2 en 88a och min bil har lh 2.4 93a så jag har fel givare asså :) ska byta :D Kan vara därför min värmefläkt i bilen är cp också och funkar bättre ju varmare / ju mer man gasar. Den går väl på samma temp givare.
Tonycrona skrev:tog från en bil med lh 2.2 en 88a och min bil har lh 2.4 93a så jag har fel givare asså :) ska byta :D Kan vara därför min värmefläkt i bilen är cp också och funkar bättre ju varmare / ju mer man gasar. Den går väl på samma temp givare.
Japp, du har fel givare. Du har en med blå kontakt men du ska ha en med svart kontakt. Fläkten går vad jag vet inte på samma givare men jag kan ha fel.

Mvh GK
Nej panelens tempmätare har en egen givare som jag tror sitter ungefär under 1:ans insug.

Mvh GK

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]